Samsung Galaxy S8+

När olyckan har varit framme och du behöver reparera din Samsung Galaxy S8+ är det dags att höra av dig till oss på TekniCare så hjälper vi dig direkt. Våra tekniker har lång erfarenhet av reparationer och vi ger självklart garanti på arbetet!

En Samsung Galaxy S8+ tar runt 30 minuter för oss att laga!

Reparationspriser

  • Felsökning:

    0 kr
  • Felsökning: - avbruten reparation

    198 kr
  • Felsökning: - vätskeskada

    498 kr
    - inkluderar vätskesanering.
  • Ominstallation:

    298 kr
  • Skärmbyte - Original

    2198 kr
  • Skärmbyte - Kopia

    *
  • Batteribyte - Original

    698 kr
  • Baksida - Original

    698 kr
  • Bakkameraglas

    *
  • Kamera - fram

    698 kr
  • Kamera - bak

    998 kr
  • Samtalshögtalare / mikrofon

    698 kr
  • Laddport / mikrofon

    *

Kontakta oss för aktuella priser.

Ovan är de vanligaste felen vi åtgärdar på Samsung Galaxy S8+. Självklart kan vi utföra mer avancerade reparationer så som byte av trasiga kretsar på moderkort som styr touch, laddning, ljud mm. Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Galaxy S8+ Gold
Samsung Galaxy S8+
Modellnummer: SM-G955

Letar du efter en annan Samsung-modell?

Är priset det mest relevanta för dig som kund? Då kan du känna dig trygg när du besöker oss då vi alltid erbjuder dig det bästa priset. Har du fått ett lägre pris på motsvarande reparation så matchar vi priset. Reparationen ska dock kunna utföras samma dag inom det geografiska området med postnumret Växjö.

Om du som kund inte väljer att reparera din Galaxy S8+ hos oss tar vi ut en felsökningsavgift på 198kr för att täcka tid och kostnader vi har lagt på själva felsökningen om inget annat är överenskommet.

Men väljer du att reparera hos oss bjuder vi självklart på felsökningsavgiften!

Vi på TekniCare bryr oss om miljön och kvalitet även i valet av reservdelar.

Vi rekommenderar alltid i förstahand att välja en reservdel direkt från Galaxy S8+ så telefonen håller samma kvalité som när den var ny. Vi vet dock att det rent ekomoniskt inte alltid går ihop så vi har möjlighet att ta hem billigare alternativ om så önskas!

Har din Galaxy S8+ dåligt batteri? Tråkigt men sant så klassas ett batteri i en Galaxy S8+ som en förbrukningsvara och kan hålla i flera år men kan bli dags att byta när man känner att man behöver ladda ofta. Vi byter ditt batteri till ett originalbatteri om inget alternativ önskas. Så du kan fortsätta använda din mobil som förut. 

Hur man använder sin mobil kan dock påverka batteriets livslängd. En Galaxy S8+ är inte gjort att utstå stora temperaturskillnader utan fungerar som bäst i rumstemperatur. Solsken eller minusgrader påverkar därför batteriets livslängd negativt och batteriet kan slitas ut i förtid. Vi rekommenderar inte att du låter telefonen ligga och ladda under längre stunder och helst ska man inte använda telefonen samtidigt som man laddar eftersom det sliter på både telefonen och batteriet.

  • Vi erbjuder 12 månaders garanti på utbytt del vid reparation med originalkvalité.
  • Reservdelar i kopiakvalité lämnar vi 6 månaders garanti.
  • För reparation med Apple originaldelar, via oberoende serviceställe, lämnas en garanti på tre månader.
  • Vid batteribyte lämnas 3 månaders garanti.

 

Observera att garanti gäller endast den utbytta delen och inte hela produkten. Vätskeskador eller vätske-skadade enheter lämnas ingen garanti.

 

Garanti för varor och produkter täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därför gäller inte garantin vid fel som uppstår vid egen förändring av varan så som funktion, utseende, ombyggnad, uppgradering m.m..

 

Kvitto gäller som garantibevis. 

 

TekniCare erbjuder inget öppet köp på begagnade produkter och brutna förpackningar.

Butiken befinner sig mitt i Växjö city, Storgatan 14 E, 3 minuters gång från stationen, mitt emot Dressman. Klicka här för att se en karta! 

Vi vill finnas där för dig när du behöver oss! Varesig du är privatperson eller företag. Därför har vi generösa öppettider. Men det går självklart bra att kontakta oss även utanför dessa öppettider!