Samsung Galaxy A-serien

När olyckan har varit framme och du behöver reparera din telefon i Samsung Galaxy A-serien är det dags att höra av dig till oss på TekniCare så hjälper vi dig direkt. Våra tekniker har lång erfarenhet av reparationer och vi ger självklart garanti på arbetet! 

En telefon i Samsung Galaxy A-serien tar runt 30 minuter för oss att laga!

Generella reparationer

  • Felsökning:

    0 kr
  • Felsökning: - avbruten reparation

    198 kr
  • Felsökning: - vätskeskada

    498 kr
    - inkluderar vätskesanering.
  • Ominstallation:

    298 kr

Självklart kan vi utföra mer avancerade reparationer så som byte av trasiga kretsar på moderkort som styr touch, laddning, ljud mm. Hör av dig till oss så hjälper vi dig!

Välj din modell:

Välj en eller flera
Galaxy A

Galaxy A73

SM-A736
  • Skärmbyte *
  • Batteribyte *
  • Laddport *

Galaxy A53

SM-A536
  • Skärmbyte 1998 kr
  • Batteribyte *
  • Laddport *

Galaxy A80

SM-A805
  • Skärmbyte 2298 kr
  • Batteribyte 798 kr
  • Laddport 798 kr

Galaxy A72

SM-A725
  • Skärmbyte 1898 kr
  • Batteribyte 798 kr
  • Laddport 698 kr

Bra att veta

Vi på TekniCare är helt transparenta mot våra kunder om vilka reservdelar vi använder. Förtroendet vi har fått från våra kunder är grundläggande för oss eftersom vi är stolta över vad vi gör och vad vi har att erbjuda. Vi erbjuder flera lösningar men det är alltid du som kund som bestämmer hur och om du vill gå vidare.

Är priset det mest relevanta för dig som kund? Då kan du känna dig trygg när du besöker oss då vi alltid erbjuder dig det bästa priset. Har du fått ett lägre pris på motsvarande reparation så matchar vi priset. Reparationen ska dock kunna utföras samma dag inom det geografiska området med postnumret Växjö.

Om du som kund inte väljer att reparera din Samsung Galaxy A-serien hos oss tar vi ut en felsökningsavgift på 198kr för att täcka tid och kostnader vi har lagt på själva felsökningen om inget annat är överenskommet.

Men väljer du att reparera hos oss bjuder vi självklart på felsökningsavgiften!

Vi på TekniCare bryr oss om miljön och kvalitet även i valet av reservdelar.

Vi rekommenderar alltid i förstahand att välja en reservdel direkt från Samsung Galaxy A-serien så telefonen håller samma kvalité som när den var ny. Vi vet dock att det rent ekomoniskt inte alltid går ihop så vi har möjlighet att ta hem billigare alternativ om så önskas!

Har din Samsung Galaxy A-serien dåligt batteri? Tråkigt men sant så klassas ett batteri i en Samsung Galaxy A-serien som en förbrukningsvara och kan hålla i flera år men kan bli dags att byta när man känner att man behöver ladda ofta. Vi byter ditt batteri till ett originalbatteri om inget alternativ önskas. Så du kan fortsätta använda din mobil som förut. 

Hur man använder sin mobil kan dock påverka batteriets livslängd. En Samsung Galaxy A-serien är inte gjort att utstå stora temperaturskillnader utan fungerar som bäst i rumstemperatur. Solsken eller minusgrader påverkar därför batteriets livslängd negativt och batteriet kan slitas ut i förtid. Vi rekommenderar inte att du låter telefonen ligga och ladda under längre stunder och helst ska man inte använda telefonen samtidigt som man laddar eftersom det sliter på både telefonen och batteriet.

  • Vi erbjuder 12 månaders garanti på utbytt del vid reparation med originalkvalité.
  • Reservdelar i kopiakvalité lämnar vi 6 månaders garanti.
  • För reparation med Apple originaldelar, via oberoende serviceställe, lämnas en garanti på tre månader.
  • Vid batteribyte lämnas 3 månaders garanti.

 

Observera att garanti gäller endast den utbytta delen och inte hela produkten. Vätskeskador eller vätske-skadade enheter lämnas ingen garanti.

 

Garanti för varor och produkter täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och därför gäller inte garantin vid fel som uppstår vid egen förändring av varan så som funktion, utseende, ombyggnad, uppgradering m.m..

 

Kvitto gäller som garantibevis. 

 

TekniCare erbjuder inget öppet köp på begagnade produkter och brutna förpackningar.

Butiken befinner sig mitt i Växjö city, gamla Hemtex-butiken, mitt emot Dressman bl.a.. Klicka här för att se en karta!

Vi vill finnas där för dig när du behöver oss! Varesig du är privatperson eller företag. Det går även bra att kontakta oss utanför våra öppettider. Vi svarar så snart vi kan! Via telefon nås vi under våra öppettider. Övrig tid är det bäst att skicka ett mejl, den är tillgänglig varje dag.

 

Butiken är fylld med nya och renoverade mobiler, surfplattor och datorer. Men även tillbehör så som laddning, skal, skärmskydd, datorväskor och tillbehör till smarta hem.

Vi reparerar allt på plats i butiken medan ni väntar eller gör andra ärenden.